Satın Alma Politikamız

01.11.2018 785

 

ANTAKYA YILDIZ-SELAHATTİN MISTIKOĞLU

MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ

 SATINALMA POLİTİKASI

 

AMAÇ

 

Kurumun menfaatlerini ve kaynaklarını maksimum düzeyde korumak amacıyla satınalma yönetiminin esaslarını belirlemek, ihtiyaç ve taleplerin karşılanması için yapılan satınalma işlemlerinin yetki ve sorumlulukları ile kapsam ve işleyişini tarif etmek.

 

GENEL POLİTİKA VE KURALLAR

·         Antakya Yıldız-Selahhattin Mıstıkoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde satın alma işlemlerinin iç kontrol mekanizmaları çalıştırılarak ve maksimum verim ile yürütülmesi amacı ile Satınalma Birimi oluşturulmuştur. Tüm satınalma işlemleri Satınalma Birimi'nin belirlediği prosedürler doğrultusunda gerçekleştirilir. Satınalma işlemleri, online bir satınalma programı üzerinden ve satınalma fonksiyonuna bağlı olarak çerçevesi çizilmiş bir şekilde gerekli durumlarda ıslak imzalı onaylar (KİK-Satınalma Teklif ve Onay Formu vb.standart formlar ile gerçekleştirilir) ile yapılır.

·         Tüm satınalma faaliyetleri kurumun şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkesine uygun olarak gerçekleştirilir

TEMEL PRENSİPLER

·         Antakya Yıldız-Selahhattin Mıstıkoğlu Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde atınalma işlemleri görevler ayrılığı ilkesi kapsamında, talep, satınalma, teslim alma ve ödeme şeklinde birbirini takip eden zincirleme ve kontrollü bir sistematik içinde gerçekleştirilir.

·         (Sözlü ya da mail yoluyla yapılan) ya da onaylanmamış taleplerin alım süreci başlatılmaz, mal kabul ve hizmet kabul işlemleri yapılamaz.

·         Tüm alımlar için en az 3 teklif alınması gerekir. Teklif verebilecek 3 firmanın bulunmadığı ya da tek kaynak olması halinde, bu durumun gerekçesi yazılı olarak açıklanır.

·         Belirlenen tutar limitleri çerçevesinde Komisyon ve Okul Müdürü onayları zorunludur.

·         Tüm hizmet alımları için sözleşme yapılır.

·         Uzun süreli taahhüt gerektiren ve personel istihdam edilen hizmet alımlarında tedarikçiden teminat alınması esastır. Teminatın hangi koşullarda ve ne zaman iade edileceği, hangi durumlarda irat kaydedileceği sözleşmede mutlaka belirtilir.

·         Satın alma esaslarına göre, Okul Yönetimi ve Okul-Aile Birliği  Yönetim Kurulu ve personelinin 1. derece akrabaları satınalma işlemlerinde tedarikçi olarak faaliyette bulunamaz.

·         Hizmet alımlarının kabulü hizmeti alan bölüm tarafından yapılır. Hizmet kabulü yapılmamış faturalar için ödeme yapılmaz. Bu faturaların sorumluluğu hizmeti alan bölüme aittir.

·         Teslim alınmamış ürün ya da kabulü yapılmamış hizmet için fatura teslim alınmaz .

·         Sözleşme yapılması gerekli olan alımlarda sözleşme öncesinde tüm onaylar(Satınalma, Mali İşler) alınmış olmalıdır. Bunun için alımı kesinleşen taleplerin satınalma teklif ve onay formu hazırlanır, gerekiyorsa komisyon imzaları tamamlandıktan sonra sözleşme aşamasına geçilir.

·         Sözleşmeler Kurumun İmza Sirküleri uyarınca imzalanır.